OAZOWA GRA TERENOWA
ZASADY GRY

OGT EVENTS
GRA TERENOWA – ZASADY GRY

Poniższy tekst zawiera ogólny spis zasad panujących w świecie OGT Events “Legendarni”.

Co roku niektóre zasady ulegają zmianie i modernizacji, żeby rozgrywka stawała się coraz lepsza, coraz bardziej płynna i zrozumiała dla Uczestników, a zarazem dająca wiele możliwości rozwoju i przygód.

Zachęcamy do zapoznania się z zasadami gry osoby, które mają zamiar wziąć udział w OGT Events “Legendarni” i chcą się dobrze przygotować do rozgrywki, a także osoby, które jeszcze się zastanawiają, aby mogły wyobrazić sobie jak wielka frajda na nie czeka. Zapraszamy do lektury.

O CO TAK W OGÓLE CHODZI?

OGT Events “Legendarni” to nie zwykłe podchody, czy “bieganie po lesie”, to specjalnie przygotowany dla Was świat z własnym systemem zasad i reguł podobnych do gier RPG lub strategicznych.

Nastawcie swoją wyobraźnię na mocne wrażenia, bo to co dla Was przygotowaliśmy zwala z nóg!

Zasady gry są tak zrobione, żeby każdy, nawet najbardziej odporny na naukę Uczestnik mógł się szybko połapać.

Gra posiada bardzo wiele możliwości w których możesz wykazać się: umiejętnością przekonywania, targowaniem, wykonywaniem robótek ręcznych, sprytem, szybkością i zręcznością.

Przygotowaliśmy dla Was wiele niespodzianek i różnych scenariuszy, żeby uczynić grę maksymalnie atrakcyjną. Na koniec przewidzieliśmy niespodziankę, która powinna spodobać się wszystkim uczestnikom gry.

CO ZROBIĆ ŻEBY WYGRAĆ GRĘ

Gra odbywa się na 3 poziomach:

Pierwszy to konkurencja indywidualna – na najlepszego Gracza – tutaj Uczestnicy starają się zajść jak najwyżej w hierarchii miejskiej jako Wojownik, Czarodziej, Uzdrowiciel, Rzemieślnik lub Łotrzyk. Osoba, która wykona wszystkie zadania z danej profesji jako pierwsza zwycięża.

Drugi to konkurencja drużynowa, gdzie zwycięża najlepsza z 8 drużyn w grze, które przez wykonywanie rozmaitych zadań i odkrywanie tajemnic lub skarbów zdobywają punkty. Największa ilość punktów zwycięża.

Trzeci to po prostu fabuła: Królestwo vs Siły Ciemności. Która strona zwycięży? Prawdopodobnie ta, której pomożesz. W czasie Gry natkniesz się na przedstawicieli Królestwa Erellanu oraz Koszmarów z Niverdu. Będzie można z nimi rozmawiać, wesprzeć ich robiąc dla nich zadania albo z nimi walczyć. Wybór należy do ciebie.

Wszystkie 3 poziomy odbywają się równocześnie i trwają przez cały dzień. Na koniec gry przedstawiane są wyniki i rozdane nagrody.

ZASADY GRY – miasto i WIOSKI

Uczestnicy zostają podzieleni na równe liczbowo Wioski. W środku terenu gry znajduje się neutralne Miasto – stolica, w której można załatwić wszystkie najważniejsze sprawy związane z grą, np. zaliczyć zadanie, kupić coś na targowisku, zostać mianowanym na wojownika, czarodzieja, uzdrowiciela, rzemieślnika, łotrzyka, odwiedzić Króla, lub po prostu coś zjeść i odpocząć.

Dookoła miasta rozłożone są Wioski Uczestników, w których znajdują się sztandary w kolorze danej Drużyny. Jest to bardzo ważne miejsce, którego uczestnicy muszą strzec.

KONKURENCJA DRUŻYNOWA

Żeby Wasza Drużyna mogła zwyciężyć, najpierw będziecie musieli wykonać Tutorial, czyli zadanie podstawowe. Dalej wasza Wioska obiera sobie jedną z trzech dróg do zwycięstwa: Drogę Wojny, Drogę Bogactwa lub Drogę Przygody. Można też próbować każdej drogi po trochu, żeby zdobyć jak najwięcej punktów.

Aby zwyciężyć Drogą Wojny należy wykonać trzy questy związane z walką, wojną i podbijaniem.

Aby zwyciężyć Drogą Bogactwa, należy w 3 Questach zbudować ekonomiczną potęgę, tak żeby sam Król olśniony bogactwem waszej wioski uznał was za zwycięzców.

Aby zwyciężyć Drogą Przygody należy wykonać 3 Questy by “przejść” fabułę, dzięki czemu cała Kraina zostanie wybawiona z rąk Koszmarów z Niverdu.

W Grze można także wykonywać Questy Dodatkowe, które zwiększą twoje wpływy i dodadzą trochę Goldenów do Twojej sakiewki oraz Punktów do zwycięstwa. W grze będą do dyspozycji:
Questy Gildyjne: dla każdej z profesji, Questy Specjalne: zestaw jednorazowych zadań specjalnych oraz Questy Randomowe, czyli drobne zadania rodzące się w miarę potrzeb gry.

KONKURENCJA DRUŻYNOWA

Żeby Wasza Drużyna mogła zwyciężyć, najpierw będziecie musieli wykonać Tutorial, czyli zadanie podstawowe. Im szybciej tym lepiej dla was. Dalej wasza Wioska obiera sobie jedną z trzech dróg do zwycięstwa: Drogę Wojny, Drogę Bogactwa i Drogę Przygody. Można też próbować każdej drogi po trochu, żeby zdobyć jak najwięcej punktów.

Aby zwyciężyć Drogą Wojny należy wykonać trzy questy związane z walką, wojną i podbijaniem.

Aby zwyciężyć Drogą Bogactwa, należy w 3 Questach zbudować ekonomiczną potęgę, tak żeby sam Król olśniony potęgą waszej wioski uznał was za zwycięzców (podobnie jak w wielu grach strategicznych)

Aby zwyciężyć Drogą Przygody należy wykonać kolejne 3 Questy i “przejść” fabułę, dzięki czemu cała Kraina zostanie wybawiona z rąk Koszmarów z Niverdu.

W Grze można także wykonywać Questy Dodatkowe, które zwiększą twoje wpływy i dodadzą trochę Goldów do Twojej sakiewki oraz Punktów do zwycięstwa. W grze będą do dyspozycji:
Questy Gildyjne: dla Wojowników, Rzemieślników i Czarodziejów, Questy Specjalne: zestaw jednorazowych zadań specjalnych oraz Questy Randomowe, czyli drobne zadania rodzące się w miarę potrzeb gry.

KONKURENCJA DRUŻYNOWA

Żeby Wasza Drużyna mogła zwyciężyć, najpierw będziecie musieli wykonać Tutorial, czyli zadanie podstawowe. Im szybciej tym lepiej dla was. Dalej wasza Wioska obiera sobie jedną z trzech dróg do zwycięstwa: Drogę Wojny, Drogę Bogactwa i Drogę Przygody. Można też próbować każdej drogi po trochu, żeby zdobyć jak najwięcej punktów.

Aby zwyciężyć Drogą Wojny należy wykonać trzy questy związane z walką, wojną i podbijaniem.

Aby zwyciężyć Drogą Bogactwa, należy w 3 Questach zbudować ekonomiczną potęgę, tak żeby sam Król olśniony potęgą waszej wioski uznał was za zwycięzców (podobnie jak w wielu grach strategicznych)

Aby zwyciężyć Drogą Przygody należy wykonać kolejne 3 Questy i “przejść” fabułę, dzięki czemu cała Kraina zostanie wybawiona z rąk Koszmarów z Niverdu.

W Grze można także wykonywać Questy Dodatkowe, które zwiększą twoje wpływy i dodadzą trochę Goldów do Twojej sakiewki oraz Punktów do zwycięstwa. W grze będą do dyspozycji:
Questy Gildyjne: dla Wojowników, Rzemieślników i Czarodziejów, Questy Specjalne: zestaw jednorazowych zadań specjalnych oraz Questy Randomowe, czyli drobne zadania rodzące się w miarę potrzeb gry.

KONKURENCJA INDYWIDUALNA

 

Każdy uczestnik na początku gry otrzymuje Szarfę Życia w kolorze swojej frakcji, której nie wolno ściągać ani zakrywać żadnym elementem odzieży – tak długo jak ma na sobie tę Szarfę może normalnie funkcjonować w świecie.

Gdyby jednak stracił Szarfę Życia traci wszystkie prawa wynikające z jego przynależności i profesji. Nie może kupować, wykonywać zadań ani walczyć. Jedyne co można wtedy zrobić, to udać się do Uzdrowiciela, żeby uzyskać nową szarfę życia.

Żeby kogoś pokonać w walce należy zerwać jego Szarfę. W ramach obrony własnej można wykonywać uniki. Wszelkie objawy przemocy zostają ukarane dyskwalifikacją z Gry.

Zasady gry przewidują ciekawy rozwój dla każdego Gracza. Wszyscy uczestnicy zaczynają jako Podróżnicy. W mieście można zasłużyć sobie na różne profesje, takie jak: Wojownik, Czarodziej, Uzdrowiciel, Rzemieślnik i Łotrzyk i rozwijać się w swojej dziedzinie. Można także mieć kilka profesji na raz, jeśli jedna, to dla ciebie za mało.

Każdy uczestnik od samego początku może:
– kupować oraz sprzedawać towary w Gildii Rzemieślników
– wykonywać Questy i otrzymywać za nie nagrody
– dołączać do wybranych przez siebie Gildii
– walczyć poprzez zrywanie szarf

Wojownicy uzyskują możliwość zdobywania, kupowania oraz noszenia sprzętu bojowego (tarcz oraz zbroi), przez co stają się znacznie skuteczniejsi w walce. Wojownicy też mogą wykonywać Questy “tylko dla Wojowników” oraz brać udział w Rajdach (wyprawach na teren Sił Ciemności) i walkach na Arenie.

Rzemieślnicy mają za zadanie zarabiać pieniądze i bogacić swoją Wioskę. Zyskują specjalne ceny na Targowisku i innych miejscach, dzięki czemu zdobywają o wiele więcej pieniędzy niż inne profesje. Uczą się wykonywania ciekawych produktów według przygotowanych przez nas Receptur. Otrzymują zadania “tylko dla Rzemieślnikow” i mogą zatrudniać się do pracy na Targowisku itp.

Domeną Czarodziejów jest wiedza – żadna inna profesja nie ma takiego dostępu do wiedzy tajemnej jak Czarodzieje, takiej jak: Historia Królestwa, Księga Artefaktów, wgląd w dostępne zadania. Czarodzieje także potrafią rzucać zaklęcia, które są pomocne we wszystkich dziedzinach i na każdej Drodze Zwycięstwa. Do nauczenia się będą mieli takie zaklęcia jak: Oplątanie, Pomoc, Korzyść czy Śmierć.

Uzdrowiciele leczą swoich pobratymców – mieć uzdrowiciela w drużynie, to jak mieć przy sobie Anioła Stróża, który może wyleczyć Cie natychmiast, bez potrzeby powrotu do miasta i odczekania swojej kary. Jako jedyni potrafią przechowywać w swoich sakwach Szarfy Życia, którymi będą uzdrawiać swoich rannych.

Łotrzycy – ci łamią zasady i wiedzą jak robić to dobrze. To właśnie oni mają pozwolenie na wykonywanie rzeczy, które dla innych graczy są niedozwolone. Ale życie Łotrzyka nie jest łatwe, gdyż musi dopilnować, żeby się nie ujawnić. Kradzież w mieście, skrytobójstwo, lewe papiery – to tylko niektóre z możliwości jakie niesie ze sobą Łotrzyk.

Ale to nie wszystko! Po ukończeniu jednej z profesji można udać się do Króla i poprosić o zadanie specjalne, które wyniesie cię jeszcze wyżej w hierarchii i pozwoli dołączyć do Wysokiej Rady w Pałacu, żeby mieć wpływ na przebieg całej Gry!

Zasady gry przewidują ciekawy rozwój dla każdego Gracza. Wszyscy uczestnicy zaczynają jako Podróżnicy. W mieście można zasłużyć sobie na różne profesje, takie jak: Wojownik, Czarodziej, Uzdrowiciel, Rzemieślnik i Łotrzyk i rozwijać się w swojej dziedzinie. Można także mieć kilka profesji na raz, jeśli jedna, to dla ciebie za mało.

Każdy uczestnik od samego początku może:
– kupować oraz sprzedawać towary w Gildii Rzemieślników
– wykonywać Questy i otrzymywać za nie nagrody
– dołączać do wybranych przez siebie Gildii
– walczyć poprzez zrywanie szarf

Wojownicy uzyskują możliwość zdobywania, kupowania oraz noszenia sprzętu bojowego (tarcz oraz zbroi), przez co stają się znacznie skuteczniejsi w walce. Wojownicy też mogą wykonywać Questy “tylko dla Wojowników” oraz brać udział w Rajdach (wyprawach na teren Sił Ciemności) i walkach na Arenie.

Rzemieślnicy mają za zadanie zarabiać pieniądze i bogacić swoją Wioskę. Zyskują specjalne ceny na Targowisku i innych miejscach, dzięki czemu zdobywają o wiele więcej pieniędzy niż inne profesje. Otrzymują zadania “tylko dla Rzemieślnikow” i mogą zatrudniać się do pracy na Targowisku itp.

Domeną Czarodziejów jest wiedza – żadna inna profesja nie ma takiego dostępu do wiedzy tajemnej jak Czarodzieje, takiej jak: Historia Królestwa, Księga Artefaktów, wgląd w dostępne zadania. Czarodzieje także potrafią rzucać zaklęcia, które są pomocne we wszystkich dziedzinach i na każdej Drodze Zwycięstwa. Do nauczenia się będą mieli takie zaklęcia jak: Oplątanie, Pomoc, Korzyść czy Śmierć.

Uzdrowiciele leczą swoich pobratymców – mieć uzdrowiciela w drużynie, to jak mieć przy sobie Anioła Stróża, który może wyleczyć Cie natychmiast, bez potrzeby powrotu do miasta i odczekania swojej kary. Uzdrowiciele to ludzie pokoju, którzy kochają las, przyrodę i wierzą, że każde życie jest cenne.

Łotrzycy – ci wiedzą jak łamać zasady i jak robić to dobrze. To właśnie oni mają pozwolenie na wykonywanie rzeczy, które dla innych graczy są niedozwolone. Ale życie Łotrzyka nie jest łatwe, gdyż musi dopilnować, żeby się nie ujawnić. Kradzież w mieście, skrytobójstwo, lewe papiery – to tylko niektóre z możliwości jakie niesie ze sobą Łotrzyk.

Ale to nie wszystko! Po ukończeniu jednej z profesji można udać się do Króla i poprosić o zadanie specjalne, które wyniesie cię jeszcze wyżej w hierarchii i pozwoli dołączyć do Wysokiej Rady w Pałacu, żeby mieć wpływ na przebieg całej Gry!

ZASADY GRY – PRAWO W MIEŚCIE

  • Najważniejszy w Mieście jest Król i to on ma decydujący głos w każdej sprawie. Funkcję doradczą sprawuje Wysoka Rada, w skład której wchodzą: Namiestnik i Wieszczka.
  • Sądy sprawowane są przez Wysoką Radę, a najwyższym sędzią jest Król.
  • Mistrz Gildii Wojowników oraz jego Gildyjni są pod rozkazami Władcy i pilnują porządku w Mieście i przestrzegania zasad.
  • Każdy złapany na nieprzestrzeganiu zasad trafia przed sąd.
  • Mieszkańcy Miasta nie stoją po niczyjej stronie, lecz pomogą każdemu, kto na pomoc zasłuży.
  • Walutą całej krainy są Goldeny (każda Drużyna otrzymuje pewną ilość na start)
  • W mieście panuje całkowity zakaz walk, nie licząc Areny.
  • Miasto jest miejscem publicznym i każdy ma prawo tu przebywać i rozmawiać.
  • Każdy głodny i spragniony gracz jest mile widziany w Mieście, natomiast żebracy i lenie – nie.
  • Nie wolno wychodzić poza teren gry.
  • Osoby, które ulegną wypadkowi udają się niezwłocznie do Miasta aby uzyskać pomoc medyczną.

ZASADY GRY – PRAWO W MIEŚCIE

  • Najważniejszy w Mieście jest jego Król i to on ma decydujący głos w każdej sprawie. Funkcję doradczą sprawuje Wysoka Rada, w skład której wchodzą: Namiestnik i Wieszczka.
  • Sądy sprawowane są przez Wysoką Radę, a najwyższym sędzią jest Król.
  • Mistrz Gildii Wojowników oraz jego Gildyjni są pod rozkazami Władcy i pilnują porządku w Mieście i przestrzegania zasad.
  • Każdy złapany na nieprzestrzeganiu zasad trafia przed sąd.
  • Mieszkańcy Miasta nie stoją po niczyjej stronie, lecz pomogą każdemu, kto na pomoc zasłuży.
  • Walutą całej krainy są Goldeny (każda Drużyna otrzymuje pewną ilość na start)
  • W mieście panuje całkowity zakaz walk, nie licząc Areny.
  • Miasto jest miejscem publicznym i każdy ma prawo tu przebywać i rozmawiać.
  • Każdy głodny i spragniony gracz jest mile widziany w Mieście, natomiast żebracy i lenie – nie.
  • Nie wolno wychodzić poza teren gry.
  • Osoby, które ulegną wypadkowi udają się niezwłocznie do Miasta aby uzyskać pomoc medyczną.

POJĘCIA DODATKOWE

 

Wśród zasad gry można wymienić kilka pojęć, z którymi z pewnością się zetkniecie:

Questy – to zadania, które pojawiają się w grze. Rozróżniamy: Questy Podstawowe, Questy Drogi do Zwycięstwa, Questy Gildyjne,Fabułę Miejską i Questy Randomowe.

Goldeny – waluta krainy, złote talarki, za które kupujemy przedmioty i wszelkie inne dobra w Grze.

Artefakty – magiczne unikalne przedmioty. Wszystkie mają kolor złoty i są opisane w Księdze Magii. Każdy z nich ma specjalną funkcję, która pozwala na wykonywanie niezwykłych rzeczy. Każdy z mieszkańców Miasta respektuje ich działanie. Mają one też ogromną wartość.

Gildie – miejsca, które dają możliwość zdobycia Profesji i wykonywania Questów Gildyjnych. W Gildii Kupców można zarabiać Goldeny. W Gildii Wojowników można zdobywać lepsze wyposażenie dla Wojowników, w Gildii Czarodziejów można odkrywać sekrety i uczyć się używania magicznego pyłu, itd.

Te zasady wystarczą, żeby każdy mógł się z łatwością odnaleźć w stworzonym przez nas świecie. Nie bój się – nie musisz pamiętać wszystkich zasad, od tego są NPCe (Mieszczanie), żeby je egzekwować. Najważniejsze, żebyś grał fair-play. Każda Drużyna otrzyma też swój własny komplet zasad na własność. Oczywiście Gra daje jeszcze wiele innych możliwości, które urozmaicają rozgrywkę i ułatwiają zwycięstwo, ale należą do dodatków i nie ma obowiązku z nich korzystać.

ZWIASTUN OGT LEGENDARNI WERSJA KRÓTKA

ZWIASTUN NAJNOWSZEJ GRY

ZAPISZ SIE JUŻ TERAZ NA ogt events 2020 “legendrani”