OAZOWA GRA TERENOWA
ZASADY GRY

OAZOWA GRA TERENOWA – ZASADY GRY

Poniższy tekst zawiera ogólny spis zasad panujących w świecie Oazowej Gry Terenowej.

Co roku niektóre zasady ulegają zmianie i modernizacji, żeby rozgrywka stawała się coraz lepsza, coraz bardziej płynna i zrozumiała dla Uczestników, a zarazem dająca wiele możliwości rozwoju i przygód.

Zachęcamy do zapoznania się z zasadami gry osoby, które mają zamiar wziąć udział w Oazowej Grze Terenowej i chcą się dobrze przygotować do rozgrywki, a także osobom, które jeszcze się zastanawiają, aby mogły wyobrazić sobie jak wielka frajda na Was czeka. Zachęcamy do lektury.

OAZOWA GRA TERENOWA – ZASADY GRY

Poniższy tekst zawiera ogólny spis zasad panujących w świecie Oazowej Gry Terenowej.

Co roku niektóre zasady ulegają zmianie i modernizacji, żeby rozgrywka stawała się coraz lepsza, coraz bardziej płynna i zrozumiała dla Uczestników, a zarazem dająca wiele możliwości rozwoju i przygód.

Zachęcamy do zapoznania się z zasadami gry osoby, które mają zamiar wziąć udział w Oazowej Grze Terenowej i chcą się dobrze przygotować do rozgrywki, a także osobom, które jeszcze się zastanawiają, aby mogły wyobrazić sobie jak wielka frajda na Was czeka. Zachęcamy do lektury.

O CO TAK W OGÓLE CHODZI?

Oazowa Gra Terenowa to nie zwykłe podchody, czy „bieganie po lesie”, to specjalnie przygotowany dla Was świat z własnym systemem zasad i reguł podobnych do gier RPG lub strategicznych.

Nastawcie swoją wyobraźnię na mocne wrażenia, bo to co dla Was przygotowaliśmy zwala z nóg!

Zasady gry są tak przygotowane, żeby każdy, nawet najbardziej odporny na naukę Uczestnik mógł się szybko połapać. Całość ma odwzorowywać krainę z dawnych czasów w miniaturce.

Gra posiada bardzo wiele możliwości w których możesz wykazać się: umiejętnością przekonywania, targowaniem, wykonywaniem robótek ręcznych, sprytem, szybkością i zręcznością.

Przygotowaliśmy dla Was wiele niespodzianek i różnych scenariuszy, żeby uczynić grę maksymalnie atrakcyjną. Na koniec przewidzieliśmy niespodziankę, która powinna spodobać się wszystkim uczestnikom gry.

CO ZROBIĆ ŻEBY WYGRAĆ GRĘ

Gra odbywa się na 3 poziomach:

Pierwszy to konkurencja indywidualna – na najlepszego Gracza – tutaj Uczestnicy starają się zajść jak najwyżej w hierarchii miejskiej jako Wojownik, Kupiec lub Uczony. Osoba, która wykona wszystkie zadania z danej profesji jako pierwsza zwycięża.

Drugi to konkurencja drużynowa, gdzie zwycięża najlepsza z 7 drużyn w grze, które przez wykonywanie rozmaitych zadań i odkrywanie tajemnic lub skarbów zdobywają punkty. Największa ilość punktów zwycięża.

Trzeci to po prostu fabuła: Królestwo vs Siły Ciemności. Która strona zwycięży? Prawdopodobnie ta, której pomożesz. W czasie Gry natkniesz się na przedstawicieli Królestwa oraz Sił Ciemności. Będzie można z nimi rozmawiać, wesprzeć ich robiąc dla nich zadania albo z nimi walczyć. Wybór należy do ciebie.

Wszystkie 3 poziomy odbywają się równocześnie i przez cały dzień. Na koniec gry przedstawiane są wyniki i rozdane nagrody.

ZASADY GRY – miasto i WIOSKI

Uczestnicy zostają podzieleni na równe liczbowo Wioski. W środku terenu gry znajduje się neutralne Miasto – stolica, w której można załatwić wszystkie najważniejsze sprawy związane z grą, np. zaliczyć zadanie, kupić coś na targowisku, zostać mianowanym na wojownika, uczonego lub kupca, odwiedzić Króla, lub po prostu coś zjeść i odpocząć.

Dookoła miasta rozłożone są Wioski Uczestników, w których znajdują się sztandary w kolorze danej Wioski. Jest to bardzo ważne miejsce, którego uczestnicy muszą strzec.

KONKURENCJA DRUŻYNOWA

Żeby Wasza Drużyna mogła zwyciężyć, najpierw będziecie musieli wykonać 3 Questy Podstawowe, czyli zadania podstawowe. Im szybciej tym lepiej dla was. Dalej wasza Wioska obiera sobie jedną z trzech dróg do zwycięstwa: Drogę Wojny, Drogę Bogactwa i Drogę Przygody. Można też próbować każdej drogi po trochu, żeby zdobyć jak najwięcej punktów.

Aby zwyciężyć Drogą Wojny należy wykonań 5 Questów polegających na przejęciu Sztandarów innych Wiosek (podobnie do „capture-the-flag”).

Aby zwyciężyć Drogą Bogactwa, należy w 5 Questach zbudować ekonomiczną potęgę, tak żeby sam Król olśniony potęgą waszej wioski uznał was za zwycięzców (podobnie jak w wielu grach strategicznych)

Aby zwyciężyć Drogą Przygody należy wykonać kolejnych 5 Questów i „przejść” fabułę, dzięki czemu cała Kraina zostanie wybawiona z rąk Sił Ciemności.

W Grze można także wykonywać Questy Dodatkowe, które zwiększą twoje wpływy i dodadzą trochę Goldów do Twojej sakiewki oraz Punktów do zwycięstwa. W grze będą do dyspozycji:
Questy Gildyjne: dla Wojowników, Kupców i Czarodziejów, Fabuła Miejska: zestaw jednorazowych zadań specjalnych oraz Questy Randomowe, czyli drobne zadania rodzące się w miarę potrzeb gry.

KONKURENCJA DRUŻYNOWA

Żeby Wasza Drużyna mogła zwyciężyć, najpierw będziecie musieli wykonać 3 Questy Podstawowe, czyli zadania podstawowe. Im szybciej tym lepiej dla was. Dalej wasza Wioska obiera sobie jedną z trzech dróg do zwycięstwa: Drogę Wojny, Drogę Bogactwa i Drogę Przygody. Można też próbować każdej drogi po trochu, żeby zdobyć jak najwięcej punktów.

Aby zwyciężyć Drogą Wojny należy wykonań 5 Questów polegających na przejęciu Sztandarów innych Wiosek (podobnie do „capture-the-flag”).

Aby zwyciężyć Drogą Bogactwa, należy w 5 Questach zbudować ekonomiczną potęgę, tak żeby sam Król olśniony potęgą waszej wioski uznał was za zwycięzców (podobnie jak w wielu grach strategicznych)

Aby zwyciężyć Drogą Przygody należy wykonać kolejnych 5 Questów i „przejść” fabułę, dzięki czemu cała Kraina zostanie wybawiona z rąk Sił Ciemności.

W Grze można także wykonywać Questy Dodatkowe, które zwiększą twoje wpływy i dodadzą trochę Goldów do Twojej sakiewki oraz Punktów do zwycięstwa. W grze będą do dyspozycji:
Questy Gildyjne: dla Wojowników, Kupców i Czarodziejów, Fabuła Miejska: zestaw jednorazowych zadań specjalnych oraz Questy Randomowe, czyli drobne zadania rodzące się w miarę potrzeb gry.

KONKURENCJA DRUŻYNOWA

Żeby Wasza Drużyna mogła zwyciężyć, najpierw będziecie musieli wykonać 3 Questy Podstawowe, czyli zadania podstawowe. Im szybciej tym lepiej dla was. Dalej wasza Wioska obiera sobie jedną z trzech dróg do zwycięstwa: Drogę Wojny, Drogę Bogactwa i Drogę Przygody. Można też próbować każdej drogi po trochu, żeby zdobyć jak najwięcej punktów.

Aby zwyciężyć Drogą Wojny należy wykonań 5 Questów polegających na przejęciu Sztandarów innych Wiosek (podobnie do „capture-the-flag”).

Aby zwyciężyć Drogą Bogactwa, należy w 5 Questach zbudować ekonomiczną potęgę, tak żeby sam Król olśniony potęgą waszej wioski uznał was za zwycięzców (podobnie jak w wielu grach strategicznych)

Aby zwyciężyć Drogą Przygody należy wykonać kolejnych 5 Questów i „przejść” fabułę, dzięki czemu cała Kraina zostanie wybawiona z rąk Sił Ciemności.

W Grze można także wykonywać Questy Dodatkowe, które zwiększą twoje wpływy i dodadzą trochę Goldów do Twojej sakiewki oraz Punktów do zwycięstwa. W grze będą do dyspozycji:
Questy Gildyjne: dla Wojowników, Kupców i Czarodziejów, Fabuła Miejska: zestaw jednorazowych zadań specjalnych oraz Questy Randomowe, czyli drobne zadania rodzące się w miarę potrzeb gry.

KONKURENCJA INDYWIDUALNA

 

Każdy uczestnik na początku gry zostaje oznaczony kolorem swojej Wioski przez Opaskę na prawej ręce, której nie wolno ściągać ani zakrywać oraz jest przyodziany w Szarfę Życia – tak długo jak ma na sobie tę szarfę może normalnie funkcjonować w świecie. 

Gdyby jednak stracił Szarfę Życia traci wszystkie prawa wynikające z jego przynależności i profesji. Nie może kupować, wykonywać zadań ani walczyć. Jedyne co można wtedy zrobić to udać się do Medyka żeby uzyskać nową szarfę życia.

Żeby kogoś pokonać w walce należy zerwać jego szarfę. W ramach obrony własnej można wykonywać uniki. Wszelkie objawy przemocy zostają ukarane dyskwalifikacją z Gry.

Zasady gry przewidują ciekawy rozwój dla każdego Gracza. Wszyscy uczestnicy zaczynają jako Słudzy, albo, jak lubimy ich nazywać: Pachoły. W mieście można zasłużyć sobie na różne profesje, takie jak: Kupiec, Wojownik lub Czarodziej (Uzdrowiciel, Zaklinacz lub Jasnowidz) i rozwijać się w swojej dziedzinie. Można także mieć kilka profesji na raz, jeśli jedna, to dla ciebie za mało.

Każdy uczestnik od samego początku może:
– kupować oraz sprzedawać towary na Targowisku
– wykonywać Questy i otrzymywać za nie nagrody
– załatwiać sprawy urzędowe w Pałacu
– walczyć poprzez zrywanie szarf

Wojownicy uzyskują możliwość zdobywania, kupowania oraz noszenia sprzętu bojowego (tarcz oraz zbroi), przez co stają się znacznie skuteczniejsi w walce. Wojownicy też mogą wykonywać Questy „tylko dla Wojowników” oraz brać udział w Rajdach (wyprawach na teren Sił Ciemności) i walkach na Arenie.

Kupcy mają za zadanie zarabiać pieniądze i bogacić swoją Wioskę. Zyskują specjalne ceny na Targowisku, w Kuźni i innych miejscach, dzięki czemu zdobywają o wiele więcej pieniędzy niż inne profesje. Otrzymują zadania „tylko dla Kupców” i mogą zatrudniać się do pracy w Kuźni, Targowisku itp.

Czarodzieje dzielą się na 3 specjalizacje: Uzdrowiciele – którzy zawsze mają przy sobie zapas Szarf Życia i leczą swoich bliskich; Zaklinacze – którzy potrafią korzystać z magicznych artefaktów i pergaminów z czarami; Jasnowidze – czyli ci, którzy wiedzą najwięcej o grze znając treści przyszłych Questów i wiedząc gdzie można zdobyć najwięcej Punktów. Czarodzieje, choć są trudną w opanowaniu profesją, wspierają swoich kompanów wiedzą i umiejętnościami, które znacznie ułatwiają zwycięstwo w Grze.

Ale to nie wszystko! Po ukończeniu jednej z profesji można udać się do Króla i poprosić o zadanie specjalne, które wyniesie cię jeszcze wyżej w hierarchii i pozwoli dołączyć do Wysokiej Rady w Pałacu, żeby mieć wpływ na przebieg całej Gry!

Zasady gry przewidują ciekawy rozwój dla każdego Gracza. Wszyscy uczestnicy zaczynają jako Słudzy, albo, jak lubimy ich nazywać: Pachoły. W mieście można zasłużyć sobie na różne profesje, takie jak: Kupiec, Wojownik lub Czarodziej (Uzdrowiciel, Zaklinacz lub Jasnowidz) i rozwijać się w swojej dziedzinie. Można także mieć kilka profesji na raz, jeśli jedna, to dla ciebie za mało.

Każdy uczestnik od samego początku może:
– kupować oraz sprzedawać towary na Targowisku
– wykonywać Questy i otrzymywać za nie nagrody
– załatwiać sprawy urzędowe w Pałacu
– walczyć poprzez zrywanie szarf

Wojownicy uzyskują możliwość zdobywania, kupowania oraz noszenia sprzętu bojowego (tarcz oraz zbroi), przez co stają się znacznie skuteczniejsi w walce. Wojownicy też mogą wykonywać Questy „tylko dla Wojowników” oraz brać udział w Rajdach (wyprawach na teren Sił Ciemności) i walkach na Arenie.

Kupcy mają za zadanie zarabiać pieniądze i bogacić swoją Wioskę. Zyskują specjalne ceny na Targowisku, w Kuźni i innych miejscach, dzięki czemu zdobywają o wiele więcej pieniędzy niż inne profesje. Otrzymują zadania „tylko dla Kupców” i mogą zatrudniać się do pracy w Kuźni, Targowisku itp.

Czarodzieje dzielą się na 3 specjalizacje: Uzdrowiciele – którzy zawsze mają przy sobie zapas Szarf Życia i leczą swoich bliskich; Zaklinacze – którzy potrafią korzystać z magicznych artefaktów i pergaminów z czarami; Jasnowidze – czyli ci, którzy wiedzą najwięcej o grze znając treści przyszłych Questów i wiedząc gdzie można zdobyć najwięcej Punktów. Czarodzieje, choć są trudną w opanowaniu profesją, wspierają swoich kompanów wiedzą i umiejętnościami, które znacznie ułatwiają zwycięstwo w Grze.

Ale to nie wszystko! Po ukończeniu jednej z profesji można udać się do Króla i poprosić o zadanie specjalne, które wyniesie cię jeszcze wyżej w hierarchii i pozwoli dołączyć do Wysokiej Rady w Pałacu, żeby mieć wpływ na przebieg całej Gry!

ZASADY GRY – PRAWO W MIEŚCIE

  • Najważniejszy w Mieście jest jego Król i to on ma decydujący głos w każdej sprawie. Funkcję doradczą sprawuje Wysoka Rada, w skład której wchodzą: Namiestnik, Generał, Królowa, Pisząca oraz Skryba.
  • Sądy sprawowane są przez Wysoką Radę, a najwyższym sędzią jest Król.
  • Generał oraz jego Drużyna są pod rozkazami Władcy i pilnują porządku w Mieście i przestrzegania zasad.
  • Każdy złapany na nieprzestrzeganiu zasad trafia przed sąd.
  • Mieszkańcy Miasta nie stoją po niczyjej stronie, lecz pomogą każdemu, kto na pomoc zasłuży.
  • Walutą całej krainy są Goldy (każda Drużyna otrzymuje pewną ilość na start)
  • W mieście panuje całkowity zakaz walk, nie licząc Areny.
  • Miasto jest miejscem publicznym i każdy ma prawo tu przebywać i rozmawiać.
  • Każdy głodny i spragniony gracz jest mile widziany w Mieście, natomiast żebracy i lenie – nie.
  • Nie wolno wychodzić poza teren gry.
  • Osoby, które ulegną wypadkowi udają się niezwłocznie do Miasta aby uzyskać pomoc medyczną.

ZASADY GRY – PRAWO W MIEŚCIE

  • Najważniejszy w Mieście jest jego Król i to on ma decydujący głos w każdej sprawie. Funkcję doradczą sprawuje Wysoka Rada, w skład której wchodzą: Namiestnik, Generał, Królowa, Pisząca oraz Skryba.
  • Sądy sprawowane są przez Wysoką Radę, a najwyższym sędzią jest Król.
  • Generał oraz jego Drużyna są pod rozkazami Władcy i pilnują porządku w Mieście i przestrzegania zasad.
  • Każdy złapany na nieprzestrzeganiu zasad trafia przed sąd.
  • Mieszkańcy Miasta nie stoją po niczyjej stronie, lecz pomogą każdemu, kto na pomoc zasłuży.
  • Walutą całej krainy są Goldy (każda Drużyna otrzymuje pewną ilość na start)
  • W mieście panuje całkowity zakaz walk, nie licząc Areny.
  • Miasto jest miejscem publicznym i każdy ma prawo tu przebywać i rozmawiać.
  • Każdy głodny i spragniony gracz jest mile widziany w Mieście, natomiast żebracy i lenie – nie.
  • Nie wolno wychodzić poza teren gry.
  • Osoby, które ulegną wypadkowi udają się niezwłocznie do Miasta aby uzyskać pomoc medyczną.

POJĘCIA DODATKOWE

 

Wśród zasad gry można wymienić kilka pojęć, z którymi z pewnością się zetkniecie:

Questy – to zadania, które pojawiają się w grze. Rozróżniamy: Questy Podstawowe, Questy Drogi do Zycięstwa, Questy Gildyjne,Fabułę Miejską i Questy Randomowe.

Goldy – waluta krainy, złote talarki, za które kupujemy przedmioty i wszelkie inne dobra w Grze.

Artefakty – magiczne unikalne przedmioty. Wszystkie mają kolor złoty i są opisane w Księdze Magii. Każdy z nich ma specjalną funkcję, która pozwala na wykonywanie niezwykłych rzeczy. Każdy z mieszkańców Miasta respektuje ich działanie. Mają one też ogromną wartość.

Pergaminy – to magiczne zwoje jednorazowego użytku zawierające cząstkę mocy jednego z Artefaktów. Po otwarciu pergaminu należy przeczytać na głos jego treść i wszyscy muszą się dostosować do jego treści, po czym pergamin traci swoją moc.

Gildie – miejsca które dają możliwość zdobycia Profesji i wykonywania Questów Gildyjnych. W Gildii Kupców można zarabiać Goldy. W Gildii Wojowników można zdobywać lepsze wyposażenie dla Wojowników, w Gildii Czarodziejów można odkrywać sekrety i uczyć się używania pergaminów.

Te zasady wystarczą, żeby każdy mógł się z łatwością odnaleźć w stworzonym przez nas świecie. Nie bój się – nie musisz pamiętać wszystkich zasad, od tego są NPCe (Mieszczanie), żeby je egzekwować. Każda Drużyna otrzyma też swój własny komplet zasad na własność. Oczywiście Gra daje jeszcze wiele innych możliwości, które urozmaicają grę i ułatwiają zwycięstwo, ale należą do dodatków i nie ma obowiązku z nich korzystać.

CZYM JEST OAZOWA GRA TERENOWA?

ZWIASTUN NAJNOWSZEJ GRY

ZAPISZ SIE JUŻ TERAZ NA OAZOWĄ GRĘ TERENOWĄ 2019